Derfor er lojalitetsapper blant de viktigste trendene for restaurantteknologi i 2021

I 2021 må stadig flere selskaper finne nye måter å forbedre virksomheten på og komme opp med strategier for å skille seg fra andre konkurrenter. Dette inkluderer å gjøre omfattende undersøkelser av målgruppen og lage markedsføringsstrategier som øker fortjenesten. Merkevaredrevet salg, reklamekampanjer og innhold som holder forbrukerne engasjerte. 

Dersom du er i restaurantbransjen, har du trolig fått merket konkurransen på kroppen. Det finnes mange måter du kan markedsføre virksomheten din på og få et forsprang på konkurrentene dine. En av de mest populære strategiene restaurantene bruker for digital markedsføring, er lojalitetsprogrammer og -apper. 

Hvordan utspiller lojalitet seg på andre områder?

Ikke bare i restaurantbransjen, men også på andre områder er lojalitetsprogrammer svært viktige og verdsatt av kundene. La oss ta et eksempel fra underholdningsbransjen og nettcasinoer.

Nettcasinospill er en utmerket måte å tilbringe tid og samtidig holde deg underholdt på. Og med økningen i nettcasinospills popularitet, finnes det nå flere plattformer som nå tilbyr lojalitetsapper. En av årsakene til dette kan være at et anerkjent online casino også ønsker å tilby brukerne sine flere insentiver og unike fordeler. Dessuten gir online casinoer deg ofte en mulighet til å doble poengene dine gjennom spilling. 

Se også:  Mat og drikke på kasinoer

Du kan vinne poeng bare ved å spille nettcasinospill og bruke tid i deres online casino. Forbrukere elsker insentiver, og insentiver er en utmerket måte å holde på forbrukernes oppmerksomhet. Og lojalitetsprogrammer og -apper fungerer på en lignende måte. De gjør at kundene dine ønsker å komme tilbake for enda flere freebies og fordeler.   

3 årsaker til at lojalitetsapper er blant de viktigste trendene for restaurantteknologi i 2021

Her er de tre viktigste årsakene til at lojalitetsapper er blant de store trendene innen restaurantteknologi i 2021! 

  • Sporing av kundedata og populære trender 

Når en kunde registrerer seg på en lojalitetsapp eller et lojalitetsprogram, legger de igjen informasjon. Denne informasjonen inkluderer e-postadresse og telefonnummer. Selskaper kan bruke denne informasjonen til å sende salgsfremmende annonser og meldinger til sine kunder, og dermed nå ut til et enda større publikum. Lojalitetsapper sporer også brukerens kjøpsvaner og trender de er interessert i, noe som hjelper deg med å samle inn nyttige data for å forbedre markedsføringsarbeidet ditt. 

  • Beholde kunder
Se også:  Et bredere mattilbud på idrettsarenaer

Lojalitetsapper og lojalitetsprogrammer hjelper deg med å beholde kunder. Kunder holdes kontinuerlig engasjert og prøver å vinne flere poeng og benytte seg av flere tilbud på restauranten din. Jo flere poeng de får, desto bedre rabatter får de, og desto flere ganger vil de vende tilbake til deg! 

  • Utluking av kunder som ikke svarer 

Lojalitetsprogrammer hjelper virksomheter med å luke ut såkalt dødvekt – kunder som ikke er lydhøre eller lønnsomme. Dersom lojalitetsprogrammet ditt er designet riktig, vil det ideelt sett hjelpe deg med å skille de lønnsomme kundene fra de ulønnsomme. Og for kundene som er lønnsomme, kan du forbedre strategien og dermed gi dem de beste fordelene og rabattene. 

Se også:  5 tips for å bruke internett for å få tiden til å gå

Sluttord

Lojalitetsapper er blant de beste og mest lønnsomme strategiene du kan bruke for å gi deg selv et forsprang på konkurrentene dine. Restaurantbransjen er veldig mettet. Det kan virke som om en ny restaurant åpner hver eneste dag! Et lojalitetsprogram for kundene dine vil gi deg muligheten til å beholde dem, utnytte kundedata og luke ut ikke-lønnsomme kunder.